Storingshulp — zo los je problemen snel op

Heb je plots een storing of werkt iets niet zoals verwacht? Op deze pagina vind je de snelste route naar een oplossing. Door de stappen hieronder te volgen én zoveel mogelijk informatie te verzamelen (schermafbeeldingen, foutmeldingen, tijdstippen), help je ons om jou sneller te helpen.

Problemen met e-mail

Stap 1 – Serverstatus controleren
Ga naar status.nvsdesign.nl.

  • Rood/oranje meldingen? Het probleem is bij ons bekend; we werken eraan.
  • Alles groen? Ga door naar stap 2.

Stap 2 – Test via mobiele dataverbinding
Open je e-mailprogramma met 4G/5G ingeschakeld (niet op dezelfde wifi).

  • Alleen je eigen netwerk? Waarschijnlijk is je IP-adres geblokkeerd. Ga door naar stap 3.
  • Nog steeds geen e-mail? Ga door naar stap 4.

Stap 3 – Blokkade opheffen

  • Wacht ± 10 minuten: het systeem heft de blokkade vaak automatisch op.
  • Liever zelf de blokkade opheffen? Klik onderaan het foutscherm op ‘Ik ben geen robot’ en vervolgens op ‘Unblock’.
  • Nog steeds geen e-mail? Ga door naar stap 4.

Stap 4 – Je mailbox is vol
Als je mailboxruimte bijna vol is, ontvang je een melding vanuit je hostingpakket. De kans is aanwezig dat je mailboxruimte inmiddels over de limiet zit. Je kunt dan geen e-mails meer ontvangen. Het is tijd om je mailbox op te schonen.

  • Ga naar de webmail via https://nvsmail.nl/roundcube. Vul hier je e-mailadres en wachtwoord in.
  • Verwijder alle berichten die je niet meer nodig hebt. Denk aan oude items in je inbox, verzonden berichten of berichten in andere mappen. Vaak zijn de verzonden items met grote bijlagen de boosdoener.
  • Verwijder nu alle berichten uit de map verwijderde items. Je mailbox is nu opgeschoond.
  • Nog steeds geen e-mail? Ga door naar stap 5.

Stap 5 – Stuur een storingsmelding
Maak een screenshot van de foutmelding en stuur die (samen met een korte beschrijving) via WhatsApp naar 0416 - 700 265.

💡 Let op: Gebruik je externe e-mailhosting (bijv. Microsoft 365 of Google Workspace)? Neem dan rechtstreeks contact op met die leverancier.

Website niet bereikbaar

Stap 1 – Serverstatus controleren
Ga naar status.nvsdesign.nl.

  • Rood/oranje meldingen? Het probleem is bij ons bekend; we werken eraan.
  • Alles groen? Ga door naar stap 2.

Stap 2 – Controle via externe test
Bezoek downforeveryoneorjustme.com en vul je domeinnaam in.

  • Offline? Probleem is bij ons bekend.
  • Online? Ga door naar stap 3.

Stap 3 – Test via mobiele dataverbinding
Open je site met 4G/5G ingeschakeld (niet op dezelfde wifi).

  • Nog steeds offline? Maak een screenshot van de foutmelding en stuur die (samen met een korte beschrijving) via WhatsApp naar 0416 - 700 265.
  • Alleen je eigen netwerk? Waarschijnlijk is je IP-adres geblokkeerd. Ga door naar stap 4.

Stap 4 – Blokkade opheffen

  • Wacht ± 10 minuten: het systeem heft de blokkade vaak automatisch op.
  • Liever zelf de blokkade opheffen? Klik onderaan het foutscherm op ‘Ik ben geen robot’ en vervolgens op ‘Unblock’.
  • Nog steeds offline? Maak een screenshot van de foutmelding en stuur die (samen met een korte beschrijving) via WhatsApp naar 0416 - 700 265.

💡 Let op: Wordt je website elders gehost? Neem dan rechtstreeks contact op met je hostingprovider.

Melding IP-adres geblokkeerd

Melding:Your IP is blacklisted on this server

  • Wacht ± 10 minuten: het systeem heft de blokkade vaak automatisch op.
  • Liever zelf de blokkade opheffen? Klik onderaan het foutscherm op ‘Ik ben geen robot’ en vervolgens op ‘Unblock’.

Functionele problemen op de website

Werkt je website niet zoals verwacht? Zie je foutmeldingen, lege pagina’s of ontbrekende onderdelen? Volg dan deze stappen om het probleem goed te melden:

Stap 1 – Controleer browser cache

Open een privé/incognitovenster in je browser, of gebruik een andere browser en/of apparaat. Herhaal je handelingen en bekijk de pagina waarop je de foutmelding ziet.

  • Probleem opgelost? Leeg de cache van je browser en probeer het opnieuw.
  • Nog steeds problemen? Ga door naar stap 2.

Stap 2 – Maak een schermafbeelding

Maak een duidelijke screenshot van de foutmelding of van wat er niet goed werkt.

Stap 3 – Noteer wat je deed

Omschrijf kort wat je precies deed toen het probleem ontstond. Denk aan: welke pagina, welke knop, welk formulier, etc.

Stap 4 – Verstuur de informatie

Stuur de schermafbeelding én je omschrijving via WhatsApp naar 0416 - 700 265

💡 Let op: is je website niet gebouwd door NVS Design? Neem dan contact op met je eigen webbouwer. Zijn er in de 7 dagen vóór het probleem geen wijzigingen of onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd die mogelijk de oorzaak kunnen zijn? Dan worden altijd kosten berekend voor het oplossing van het probleem.

Problemen met inloggen (CMS, e-mail, webmail)

Je kunt niet meer inloggen in Joomla, WordPress, of webmail. Doorloop de volgende stappen:

  • Stap 1: Controleer eerst of je Caps Lock aan staat.
  • Stap 2: Probeer een wachtwoord-reset via het inlogscherm.
  • Stap 3: Heb je toegang tot Directadmin? Herstel je wachtwoord dan via dit controlepaneel.

Werkt het nog steeds niet? Stuur een bericht via WhatsApp naar 0416 - 700 265 met het e-mailadres en domein.

💡 Let op: Voor het herstellen van wachtwoorden worden altijd kosten berekend.

Spam of phishing via je domein

Klanten ontvangen vreemde e-mails uit jouw naam. Doorloop de volgende stappen:

💡 Let op: Gebruik je externe e-mailhosting (bijv. Microsoft 365 of Google Workspace)? Neem dan rechtstreeks contact op met die leverancier.

Langzame website of time-outs

De site laadt traag of geeft regelmatig time-outs. Doorloop de volgende stappen:

  • Stap 1: Check eerst of dit ook op mobiel of via een ander netwerk gebeurt.
  • Stap 2: Stuur een WhatsApp-bericht naar 0416 - 700 265 met het tijdstip en de pagina waarop het gebeurde.

💡 Let op: Wordt je website elders gehost? Neem dan rechtstreeks contact op met je hostingprovider.

Back-up terugzetten (spoed)

Er is iets fout gegaan op de website en je wil terug naar een vorige versie. Stuur een WhatsApp-bericht naar 0416 - 700 265 met je verzoek en beschrijf daarin:

  • Geef zo precies mogelijk aan wat je terug wil zetten (website, e-mail).
  • Geef zo precies mogelijk aan welk moment je terug wil zetten.

💡 Let op: Voor het herstellen van een back-up worden altijd kosten berekend.

Tarieven

Voor storingen of het oplossen van problemen die geen verband houden met hosting of regulier website-onderhoud gelden onderstaande tarieven per 15 minuten:

Met service- of webhostingcontract € 17,50
Zonder contract € 21,50

Buiten kantoortijden (09:00 – 17:30 uur) en tijdens vooraf aangekondigde vakantieperiodes gelden onderstaande tarieven:

Met service- of webhostingcontract € 21,50
Zonder contract € 25,00

Wanneer support wel/niet gebruiken

Wél melden:

  • Diensten volledig offline
  • Zeer slechte bereikbaarheid
  • Functies die niet meer werken

Niet melden via support:

images/content/hosting-uptimegarantie.png

Niels helpt je verder.

Niels heeft meer dan 20 jaar webdesign ervaring en helpt je graag met al je vragen over jouw website. Zullen we samen jouw project aanpakken?

Stuur Niels een bericht

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
logo referentie-013
logo referentie-ambachtshoeve
logo referentie-denbolder
logo referentie-probend
logo referentie-reallyit
logo referentie-sanidirect
logo referentie-vanberkelgroep
logo referentie-vanderstraten