08 juli 2021 | 1613 | 2 minuten lezen
Case: Verdrievoudiging van het aantal conversies voor Van der Straten Transport
Van der Straten Transport BV is sinds 2016 actief in de transportsector. Het bedrijf kan putten uit brede kennis op het gebied van transport en is voornamelijk actief in Nederland en België. Sinds december 2020 werken wij actief aan de vindbaarheid van hun website. En met succes!
Wat was de vraag?
Van der Straten Transport stelde ons de vraag of wij de website beter vindbaar kunnen maken in zoekmachines. Concreet betekende dat het stapje voor stapje toewerken naar een hogere positie in Google, met als doel het aantal aanvragen via de website te verhogen.
We hebben hiervoor een plan uitgestippeld waarop we op korte termijn aan de slag gingen met SEA, terwijl we voor de lange termijn kozen we om SEO in te zetten. Dat laatste vroeg om wat geduld van de klant.
Waarom wat geduld zul je denken? Dat is een strategische keuze: In een SEO-traject is het belangrijk om alle facetten van zoekmachine optimalisatie mee te nemen: techniek, content en populariteit. En juist dat laatste ontbrak bij deze website. Om op een gezonde manier populariteit op te bouwen heb je tijd nodig. En dus wat geduld.
Wat hebben we gedaan?
De afgelopen 6 maanden hebben we intensief gewerkt aan de website om de content te verbeteren én om de populariteit te verhogen. Om beter gevonden te kunnen worden moetsen we achterhalen op welke zoektermen we konden scoren. Op basis van deze analyse hebben we bestaande content op de website herschreven én nieuwe content geplaatst. Hierdoor creëren we waardevolle content die tot betere vindbaarheid leidt.
Daarnaast moesten we de populariteit van de website verhogen. Hiervoor zetten we linkbuilding in. Linkbuilding is het plaatsen van links op relevante websites. Deze zorgvuldig gekozen websites hebben een goede reputatie in Google. Hierdoor geven ze bij het plaatsen van een link een klein beetje van hun waarde door aan de website van Van der Straten Transport.
Waar staan we nu?
Onze inspanningen in de afgelopen periode hebben geleid tot:
- Verdubbeling van het aantal organische bezoekers
- Verdrievoudiging van het aantal aanvragen
- Ruim 10% meer conversie (telefoontjes/e-mails/ingevulde formulieren)
- Twee nr. 1 posities en zeven top-5 posities voor zoektermen die voorheen buiten de top 100 vielen
- Ruim 600% stijging van de 20 zoektermen in ons SEO plan
Zoekmachine advertenties
Naast het SEO-traject hebben we ook een SEA-traject opgestart. SEA - zoekmachine adverteren - was in onze strategie met name bedoeld om de periode tot de eerste SEO resultaten te overbruggen. We zien echter enorm positieve resultaten in de campagne: Deze genereert een gemiddeld doorklikratio van 10% met een conversie van maarliefst 12%. Redenen genoeg om SEA toe te voegen aan de langetermijn strategie!
We monitoren de campagne doorlopend en sturen voordurend bij om zo het optimale rendement uit het budget van de klant te halen.
Is jouw website ook toe aan een boost?
Je bent welkom voor een bak koffie en een vrijblijvende brainstorm. Wij gaan graag met jouw website aan de slag!