27 mei 2021 | 2239 | 3 minuten lezen
Visuele identiteit voor Biemans Baits
Biemans Baits is een jonge startup die zich bezig houdt met het ontwikkelen van hoogwaardig aas voor karpervissen. Dit aas bestaat uit natuurlijke ingrediënten en is 100% gebaseerd op insecten. Wij mochten de visuele identiteit voor Biemans Baits ontwikkelen.
Je hobby combineren met je werk, het is niet voor iedereen weggelegd. Wel voor Daan Biemans. Hij is overtuigd van de vangkracht van aas op basis van insecten en richtte daarom zijn eigen bedrijf 'Biemans Baits' op. Wij helpen Daan met de visuele identiteit van zijn bedrijf.
Biemans Baits in het kort
Daan is al jarenlang gepassioneerd van karpervissen. Het aas dat hierbij gebruikt wordt - boilies - bestaat voornamelijk uit vismeel. "Absurd eigenlijk, omdat vismeel gemaakt wordt van vissen die gevangen worden om vervolgens te dienen als voer voor karpers. Terwijl de karper van nature een insecteneter is", zo vertelt Daan.
Vanuit zijn ervaring met de insectenindustrie en kennis van het productieproces besloot hij het anders te gaan aanpakken. Met zijn bedrijf Biemans Baits produceert hij boilies die voor 100% bestaan uit insectenmeel. Dit zorgt voor een hoge kwaliteit voeding én is een diervriendelijker alternatief voor vismeel.
Het logo ontwerp
Daan was op zoek naar een logo dat zich onderscheidt van de concurrentie in zijn branche. Daarnaast vond hij het belangrijk dat het logo het effect van een stempel danwel keurmerk zou krijgen. Verder was het belangrijk dat er een insect in het logo verwerkt zou worden.
Met deze wensen in gedachte zijn wij aan de slag gegaan met het logo ontwerp. Het resultaat is een krachtig en herkenbaar logo dat aan al deze wensen voldoet. In dit logo staat de Black soldier fly, het insect dat de basis van het aas vormt, centraal. De groene kleuren staan symbool voor de natuurlijke ingrediënten die gebruikt worden. Dit alles gecombineerd in een logo met een stempeleffect.
Visueel herkenbaar zijn
Wat doe je om je producten goed op te laten vallen? Je zorgt voor een professionele verpakking in je eigen, unieke stijl. Precies die visuele herkenbaarheid hebben we toegepast op de productverpakkingen van Biemans Baits. We hebben o.a. verpakkingen ontworpen voor boilies, pop-ups (lokaas) en juice (voor extra smaak).
Digitaal gebruik van de huisstijl
Naast het ontwerpen van de productverpakkingen en de schapaankleding verzorgen we ook digitale uitingen. Zo hebben we een bannercampagne opgezet en templates voor social media ontwikkeld. Hiermee kan Daan zelf promoties en berichten posten in een vaste stijl. Consequent gebruik van de huisstijl zorgt namelijk voor herkenning en een professionele uitstraling.
"Super samenwerking met NVS Design. Goed advies voor een start-up en genoeg tijd en ruimte om te sparren over ideeën. Ook een volledig aanbod in zowel stickers, verpakkingen als banners." - Daan Biemans
Zoek jij hulp bij het opzetten van een professionele huisstijl?
Je bent altijd welkom voor een bak koffie en een vrijblijvende brainstorm. Zullen we samen jouw project aanpakken?